woensdag 7 mei 2014

Student krijgt per ongeluk dure overheidsdrone bezorgd


Een Amerikaanse student heeft van pakjesdienst UPS een wel heel bijzondere levering gekregen. In een grote kist vond hij een peperdure drone die eigenlijk bestemd was voor de overheid. De jongeman deelde foto's van de drone op de populaire website Reddit.

"Ik denk dat ik zopas een drone in mijn mailbox heb gekregen", schrijft de ongeïdentificeerde student op Reddit. Foto's van het pakket en onderdelen van de drone moeten zijn verhaal bevestigen. "Ik was in blijde verwachting van een bankje voor gewichtheffen - wat ik ook gekregen heb - en dan kreeg ik er dit opeens bij", is zijn ludieke reactie op het incident. Opvallend: ook de doos met daarin de overheidsdrone van 250.000 euro had een label waarop zijn naam en adres geschreven stond.

Een grapje is het alleszins niet, want de National Ocean and Atmospheric Administration (NOAA) heeft officieel bevestigd dat een van zijn drones bij een particulier is terechtgekomen. Over de vraag hoe dat is kunnen gebeuren, wijst NOAA naar de pakjesdienst. "We hebben dit pakket niet naar het verkeerde adres gestuurd", klinkt het bij NOAA.



In een reactie laat een woordvoerder van de pakjesdienst weten dat de zaak wordt onderzocht. "We hebben het pakket intussen weer in ons bezit en het zal zo snel mogelijk verstuurd worden naar de juiste bestemmeling", aldus UPS-woordvoerster Susan Rosenberg.

Bron: www.deredactie.be

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen